Publicerat: 2008-12-26 Klockan: 10:32:16

bröllopsresan

jeli sarde.... det har vi sagt om och om igen och skrattat. det betyde (ursäkta stavningen ni som kan persiska) mycket kallt. vi har nog överdrivet en hel del men temperaturen har legat på ca 20-25 grader dagtid och ca 10-15 på kvällstid. då ska det tilläggas att kvällen startar redan ca 16.30 i egypten.

vi har haft en hel underbar resa. vi har slappat, läst böcker som två bokmalar, myst, ätit gott och obegränsat, druckit gott och obegränsat, skrattat, gått promenader i solskenet och badat någon enstaka gång - jeli sarde. det som har gjort det kallt är vinterblåsten som kom efter två dagar. den första dagen svettades vi och det kändes som cypernvärme, andra dagen var det moln till min förbannelse. sen kom den - vinden. men efter ett tag accepterade vi den som man accepterar en finne i ansiktet. med andra ord den finns där men jag tycker fan inte om den för det!

förutom vinden så har hela resan bestått av njutning och avslappning! jag måste tillägga att vi vågade oss bara ut ca 2 ggr utanför hotellområdet - make till påflugna människor. det får turkiet att verka lugnt.

17/12 2008


på arlandahotellet. middag på kvällen som man och fru. mitt smycke som jag beställt dagen till ära!

18/12 2008

visum vi fyllde i på planet. första besöket på stranden. buffématen!

19/12 2008

observera hur många egyptier det behövs på en och samma yta för att städa. detta var kännemärket - de kan ej ha haft ngn arbetslöshet i landet. stranden. en av alla katter som strövade och pratade. första solnedgången!

20/12 2008


min enda gång i vattnet... ute på hurghadas gator. vi hittade en romersk teater där jag givetvis uppträdde!

21/12 2008


natur och så vi då!!

22/12 2008


en vanlig dag som gifta:)

23/12 2008


mys pys med mi love. inne i hotellet.


24/12 2008


julafton med strumpa och paketöppning! champagneöppning! vi fick en flaska på flyget av osse och milla och den sparade vi till julafton! julfest på kvällen!

26/12 2008


på väg hem till vårt nya hem!

mer bilder finns på min pixbox (finns vid länkar på höger sida som Min pixbox sida) och kommer även komma på facebook under dagen. jag kommer även lägga upp en till bröllopsblogg vartefter. vi ska bara gå igenom alla bilder själva först!


Kommentarer
Postat av: Karin

Välkomna hem mina vänner! Kram

2008-12-26 @ 11:38:00
Postat av: johanna

låter som ni haft en riktigt härlig semester =)

2008-12-26 @ 11:50:32
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: sara

jätte fina bilder! ni såg ut att ha haft det underbart! såg bilderna på facebook också! mys!



god fortsättning önskar jag er!

kram

2008-12-26 @ 16:53:54
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: sara

ps. halsbandet var verkligen super fint!

2008-12-26 @ 16:54:48
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad härligt att se lite bilder och verkligen välkomna hem. Måste bara förtydliga att champagnen var en liten hälsning från oss alla. Puss på er mina små godingar

2008-12-26 @ 17:10:50
URL: http://www.millasblogg.com
Postat av: Hanna

Välkomna hem! Och gud så fantastiskt ni verkar ha haft det! Vad gör lite blåst, när man har varandra... Kram!

2008-12-26 @ 21:35:02
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: annah

Ni ser ut att haft det underbart :)

2008-12-27 @ 19:09:58
URL: http://glitterflickan.blogg.se/
Postat av: Beauty By Beata

Vilka härliga bilder!

Måste ju bara fråga, vart gifte ni er?

Och grattis igen, från Jozef också!



Kram kram

2008-12-28 @ 13:21:08
URL: http://beatas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0