Publicerat: 2008-04-07 Klockan: 20:06:56

ljuv morgon

vaknade och kände mig trött. gick upp och pussade strax mi love hejdå. sedan begav sig cykelfärden mot jobbet. jag hinner tänka på yrrol som vi såg igår om servitrisen som avskyr måndagar och super sig full. helt enkelt så tänkte jag på det faktum att det var måndagmorgon.

och då. vad är det jag hör. inte fåglarnas kvitter men nästan. en man i medelåldern som går till sin parkerade bil och han visslar. ja ett sånt där glatt härligt vissel. som om han ser fram mot något. och helt plötsligt kändes allt så mycket lättare. underbart att få höra det en måndagmorgon kl 7 påväg till jobbet.

men det tog inte lång tid förän cynikern josefine kom fram.
1. han har ett helvete hemma och är glad att han ska få komma bort från hemmet med jobbet istället
2. han jobbar skift och går på sin sista dag eller ngt liknande. så hans måndag är som min fredag.

men skämt osido så kändes det väldigt härligt och jag önskar att jag kommer möta honom imorgon igen för då ska jag berätta att han förgyllde min måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0