Publicerat: 2007-09-10 Klockan: 21:48:27

skiter i vad jag äter vecka

snart kommer den...

för er som inte vet om så har jag kämpat med min vikt sen typ sept -06. innan satt jag slött bredvid o iaktog hur min kropp blev lite degigare, lite sladdrigare o lite mer lönnfet. detta tycker vissa är så löjligt. men så är det. det är nämligen som så att när man räknas som "smal" så är det väldigt fult att säga att man vill gå ned i vikt.

nu ska jag vara brutalt ärlig. så här ärlig har jag ej varit ngn gång i kilogram. jag vägde 56 kg. gick sakta sakta sakta upp. för att helt plötsligt i sept ej komma i mina kläder. då vägde jag 64. jag började tänka på allt med kost o alkohol o träning men gick ff upp i vikt. tillslut stannade vågen på 69. det är katastrof för att vara mig. efter det har det stadigt gått neråt. (förutom typ 2 kg upp i somras...) jag har sagt till mig själv att 56 var för lite. men ca 58-59 kg där vill jag vara. det är humant för mig med min så pass smala kroppsbyggnad. (173 cm)

nu väger jag 60 kg. jag har alltså ca 1-2 kg kvar. de sista kilona har jag vv metoden att tacka för. räknar points utan att gå på mötena. o har mina fuskardagar då o då. men nu ska jag ha en hel jävla fuskarvecka o det ska bli så skönt. har visserligen bara kört ca 5 veckor nu. men jag körde innan sommaren oxå.

idag var jag o köpte en godispåse. den ska öppnas på väg till grekland. får man ha med sig godis när man checkar in? annars har jag, sadjad o tomas mycket att äta på väg till arlanda ;).. men gud vad jag ska njuta av tzatziki, glass, drinkar o annat gott... för att sedan ta tag i det igen när jag kommer hem. men jag ska ta paus. sadjad har sagt att han vill inte höra ett enda ord om points nu. om han får säga sitt så tror jag han tycker att det räcker där jag är nu. på mina 60 kg. * tack älskling du är söt - men det är en själv som är den största kritikern*

ja herregud. förlåt för en viktblogg men det ska bara bli så skönt att SKITA i det denna vecka! yihaa!

by the way så har vädret vänt! det är nu bara sol i sikte o temperaturen börjar sakta men säkert vända. den mäter runt 20 grader just nu (då är ju det mätt i skuggan). så nu är jag glad! kan bli dåligt med uppdateringar i grekland då vårt närmsta internet café ligger 8 km ifrån. ja självklart har jag kollat upp det, trodde ni något annat..? men det blir nog en traditionsenlig arlandablogg..

41390-2313


Kommentarer
Postat av: Sadjad

Du är det vackraste väsen som finns...puss

2007-09-11 @ 12:36:20
Postat av: Stina

Du e bra och jag förstår dig!! =) Puss o Kram

2007-09-11 @ 13:34:23
Postat av: Stina

O notera för övrigt att jag la in en kommentar!!! =)

2007-09-11 @ 13:35:07
Postat av: Malin Eklöf

Ha det så kalas på semestern.
Är inte ett dugg avis...ggrrrr!
Adios amigos!

2007-09-11 @ 15:13:19
URL: http://duvans.blogg.se
Postat av: Josefine

stina!! välkommen till kommentarlandet! fortsätt med detta underbara initiativ! puss på dej

2007-09-12 @ 06:00:51
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Anna Kenninger Thorell

Hej tjejen!
Gud vad inspererande att läsa din vikt blogg,jag befinner mig i din mellan fas där jag tänker på vad jag äter men ändå går upp.... men nu ska jag göra som du: ta tag i min kropp!!! Vad duktig du har varit.
Kramiz Nagel Anna

2007-09-12 @ 09:00:54
Postat av: Anna Kenninger Thorell

P.s
Glömde bort att önska er en underbar semester.NJUTTT!!!
Kram

2007-09-12 @ 09:02:43
Postat av: Jossan

nej men anna har du hittat min blogg! vad trevligt. vi ses efter resan! kram på dej

2007-09-12 @ 11:11:02
Postat av: Milla

Det gör du helt rätt i gumman, njut bara av varandra, maten , solen och känslan. Puss puss

2007-09-17 @ 08:43:51
URL: http://cmillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0