Publicerat: 2007-07-11 Klockan: 08:21:29

irriterande..

det var i måndags kväll denna vecka som jag svängde in på min gata och skulle parkera bilen. det var fullt av bilar men jag blev nöjd då jag hittade en lucka. jag tänkte först vara dumsnål och stå där det är gratis till 9 morgonen därefter och sedan får man stå 30 min plus på det. men jag värnade för mycket om min sovmorgon (började ej förän 10.15) så jag la i 10 kr i automaten och fick på det sättet stå med bilen till kl 10.

på tisdag morgonen när jag står och borstar tänderna hör av en sopbil på gatan.. jag tänker efter och känner *nej*.. rusar fram till fönstret och mycket riktigt är min bil numera ensam och med en fet ful lapp på fönstret. irriterande.. o jag som verkligen tänkt på att jag inte hade råd med böter..

tänker i mitt stilla sinne att jaja det kan bara gå på ca 250 eller högst 350 då man egentligen får stå där och jag har lagt i pengar. jag hade ju bara missat att det var tillfällit förbud mellan 7-10 på tisdagar. kommer ner till bilen och till min stora fasa stå summan på 450:-. jaha det var den början på semesterkassan det..

till mitt försvar är jag inte van att ha bil och glömde helt enkelt bort att titta på skyltarna ordentligt. o då borde jag automatiskt dumförklaras.. har man inte bil för jämnan desto viktigare borde det ju vara att titta på skyltarna ordentligt...

jaja gjort är gjort o det är bara att krypa till korset o punga in summan..

Kommentarer
Postat av: erika

jävla skitböter!!!!! Fan vad snabba de är att vara framme! GRR!
även vana bilförare missar skyltar *borde jag med idiotförklaras* haha

2007-07-11 @ 08:22:47
Postat av: Pierre

hehe...det hände även när du hade bil!

2007-07-11 @ 10:02:08
URL: http://pierretauberman.blogg.se
Postat av: annah

oh så irriterande!!

2007-07-12 @ 10:32:01
URL: http://glitterflickan.blogg.se
Postat av: Karin

Jag lider med dig. Det är inte billigt att parkera "fel". Hoppas inte semestern blev helt förstörd.

2007-07-12 @ 16:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0