Publicerat: 2007-07-16 Klockan: 19:57:37

början på semestern...



i fredags kl 13 började min semester.. så nice! kvällen tillbringades med charlotte o fredrik på landet. det blev tacos o dricka.. mums! dagen efter (tro det eller ej pappa) så klippte sadjad gräset.



i lördags gjorde vi något som alla som någonsin haft en förkärlek till fångarna på fortet borde prova på. www.bodaborg.se 

det var så jävla nice.. roliga rum o celler där man fick tänka till ordentligt på! vi var helt slut efteråt o fick få in lite energi i form av mcd mat...



igår kväll var farhad hos oss på landet o grillade. tyvärr glömdes kameran bort då. efter det blev det armbrytning av högsta klass. se så sadjad såg ut efteråt.. mohaa....



idag var det ju min officiellt riktiga semesterdag. det firade mamma o jag genom att åka till sörping o äta på crepperian o sen glass.. mums.. shoppade lite oxå.

sylvia ni är mina hjältar sen länge.. mohaa.. men för fan tack för att ni vann borta igår mot häcken..

imorn blir det att gå på bio, transformers. o imorn är det även millas 25 årsdag! grattis mi friend grattis!

Jag fick detta som mail. Läs och begrunda!

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa: "Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jag vill gå och lägga mig." Hon gick ut i köket för att göra i ordning smörgåsar till nästa dags lunch, tömde popcornbunkarna, tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga. Sedan lade hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog tidningarna, som låg på golvet. Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la telefonboken ner i lådan. Hon vattnade  blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka. Hon stannade vid skrivbordet och skrev en lapp till skolan, la fram småpengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol.
                                                                       
Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä. Sedan borstade hon sina tänder, tvättade ansiktet, tog på nattkräm och kammade håret.         
Harry ropade från vardagsrummet : "Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?" 
"Jag är på väg", svarade hon.
 Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut katten och såg till att alla dörrarna var låsta. Hon tittade till barnen, släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la några smutsiga strumpor i tvättkorgen och pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan, la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Hon skrev 3 saker till på minneslappen. I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n och sa till sig själv: "Nu vill jag gå och lägga mig..." 
och det gjorde han.     

Kvinnor, är det så här det är?!

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja det tåls att tänka på. Vilken underbar början på semestern, sol, shopping och glass det blir nog inte bättre än så. Puss puss

2007-07-17 @ 10:52:22
URL: http://cmillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0