Publicerat: 2006-12-04 Klockan: 22:44:09

en lista

Utmaningar finns det gott om på nätet

1. VAD HETER DU? Josefine Karin Spalle
2. VAD SKULLE DU VILJA HETA IFALL DU SJÄLV FICK VÄLJA? Josefine Karin Spalle, helt nöjd med andra ord…
3. VILKA ANDRA NAMN TÄNKTE DINA FÖRÄLDRAR GE DIG? Jasmin, Jonna, Mattias
4. VILKET STJÄRNTECKEN ÄR DU? Tvilling ibland o Kräfta ibland
5. VILKEN ÅRGÅNG ÄR DU? 1980
6. VART BOR DU? Norrköping
7. BOTT UTOMLANDS? Nope
8. FLYTTAT ANTAL GÅNGER? 8 gånger
9. VART SKULLE DU VILJA BO? I ett urläckert radhus som ligger centralt
10. VILKEN SKOLKLASS? Skolklass.. herregud.. ja senaste var Barn och ungdomspedagogiska programmet på universitetet
11. VAD VILL DU BLI NÄR DU BLIR ÄLDRE? Lyxhustru.. Inga problem med det.. så trött..

UTSEENDE
1. Hur lång är du? 173 cm
2. Hur mycket väger du? alldeles för mycket...
3. Hårfärg och frisyr? Ja.. typ brunt med lite slingor i
4. Ögonfärg? Mörkblå
5. Mest nöjd med? Tatueringarna
6. Minst nöjd med? Överflödsfläsket
7. Skostorlek? 40-41
8. Glasögon? Läsglasögon som jag aldrig använder.. *bad bad girl*
9. Har du några piercingar/tatueringar? Tungan, öronen, naveln. 4 tatueringar o snart en till..

FAVORITER
1. Filmer? Kill Bill vol 1 o 2, History of violence, Mystic River, Trainspotting, Pulp Fiction mm
2. Låtar? Herregud.. ja du.. vet i fan..
3. årstider? Sommar
4. mat/dryck? Tacos/Grogg eller cola light
5. Djur? Nja inte riktigt my cup of tea
6. Färg? Vitt o svart.. tråkigt ja jag vet..
7. Parfym? Olika sorter av Naomi Campell
8. Tv-program? Desperet Housewifes helt klart. Simpsons o Parlamentet ligger högt på topplistan också
9. Ämne i skolan? Inga svårigheter att välja här inte.. PSYKOLOGI!!
10. Sysselsättning? Jobbar som förskollärare

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En brun midjelång skinnjacka i en döcool modell
2. Vad använder du just nu för skor? Just nu?? Alternerar mellan typ 4 olika par.. *as always*
3. Favoritfärg på kläder? Vitt
4. Favoritmaterial på kläder? Ja myspys egentligen men jeans för att se ok ut..
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Snygga jeans som satt bra på stora röven o så ett par skithöga läckra stövlar som når upp till knäna.. drömmer.. mest om att få en snygg röv…
6. Favoritaffärer? Sisters, Gina Tricot, SALT, Vero Moda, JC
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? 0-2500 kr ni månaden…
8. Favoritmärke? Riley
9. Vad har du för byxstorlek? Typ 38 nu.. eller M.. blä…
10. Vad har du för tröjstorlek? S-M

DIN BOSTAD
1. Stort, litet eller mitt emellan? Mitt emellan.. En tvåa på 59 kvadrat
2. Vilken färg på tapeterna? Grå i hallen, Vit-beige i köket, Brunt i sovrum o typ äggskal i v-rummet, vitt kakel i barum
3. Vilka färger går rummen i i övrigt? Mycket ek blir det…
4. Favoritmöbel i rummen och varför? Soffan för att den är grym, sängen för att det just det är en säng, toan för att det är skönt att gå på toa, golvet i både hall o kök för att det är skönt att ”pladaska” där när jag inte är vid mina sinnes alla bruk..
5. Vad vill du ändra där? Vadda väggarna så att det inte skulle vara så lyhört.. annars är jag nöjd!
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv?
Yepp yepp
b) Video/dvd? Yepp yepp
c) Dator? Yepp yepp
d) Stereo? Oh ja en riktig värsting ;)
e) Telefon? Yepp yepp
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Ditt fönster..? Plural skulle ja vilja använda mig av.. dina fönster.. jo ett tak, ett annat hus o lite gråa omgivningar
8. Vad gör du oftast i dina rum? Sysselsätter mig på diverse sätt…
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Mitt alter ego
10. Favoritpryl i bostaden? Datorn

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Ragnar
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Kom ihåglappar
b) Skolväska just nu? Du det var ju snart 4 år sen jag blev klar från allt vad skola heter
c) Handväska eller liknande just nu? Oh herregud.. alltför mycket..
3. Vad är du beroende av? Lepsyl4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Ultavanligt.. haha
6. Vad tror du på? Mig själv
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Så nära ateist man kan komma..
8. Vad köpte du senast? Matvaror på Ica Vilbergen
9. Har du nåt husdjur? Som sagt not my cup of tea
10. Vad bor du i? Hyresrätt

GREJER
Plånbok: En svart stor sak
Tandborste: En röd billig sak
Smycken: Alltid stora silverörhängen
Solglasögon: Oh I love them.. massvis!
Underkläder: Boxer, hipsters o bh…
Nagellack: Olika


yepp yepp inser att jag borde skriva en göteborgs blogg o den kommer imorn.. har laddat upp fotona men har ingen inspiration till att skriva nån blogg..nyss sett på ett supersorgligt avsnitt av cityakuten så jag är allmänt låg..o jag var redan låg när jag kom hem från kvällens kvällsmöte.. så blaha blähä...


puss

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej tjejen!
Brukar läsa din blogg ibland o tycker att du oftast skriver väldigt bra bloggar. Men nu...jag menar, varför skriver du att du väger alldeles för mkt, och att 38 i storlek är för mkt? Vad är det?? Sånt gör mig bara förbannad och jag tycker det är fjortisfasoner att skriva så. Alla förstår ju att det är för att du vill höra från andra att det inte stämmer. Sånt (att höra bekräftelse från andra)trodde jag dock att man ägnade sig åt i 14-årsålder, och inte i din ålder. Det är bara barnsligt! Tänk på de som verkligen har överviktsproblem, eller på alla de tjejer som svälter sig. Vad är du för förebild när du skriver så??? Och du ska jobba på dagis med barn...? Du får nog värdera om,annars är väl risken att dagisbarnen påverkas av din attityd, och tror att man är jättetjock om man är en 38:a.

//annika L

2006-12-05 @ 17:12:36
Postat av: Josefine

hej du kära annika L!

jag ska säga ett par väl valda ord till dig. efter det kan du själv göra din bedömning om du vill fortsätta att läsa min blogg eller inte, om inte finns det nog andra bra bloggar där ute. nummer ett ja jag jobbar bland barn, nummer två.. tror du i din vildaste fantasi att jag nämner ett ord om detta så de kan höra, eller så att förälrarna kan höra? NEJ, herregud jag är proffesionell! så du har vi löst det. sen just det att jag tycker att jag väger för mycket, ja det gör jag. det skulle du också tycka om du gått upp 13 kg på 5 månader. om inte sök till guiness rekordbok. och för det sista OH NEJ jag vill inte att folk ska tycka att jag är smal etc det bullshiten du skrev om. herregud som du själv skrev så höll man på när man var 14 år. bekräftelse från andra är det sista jag behöver, och tro mig det stämmer. jag är så pass säker på mig själv så det behöver jag inte. jag älskar allt som har med mig att göra, förrutom just en sak. att jag gått upp 13 kg på 5 månader. så får jag tycka som jag tycker utan att bli kallad fjortis nu? eller tycker du ff det? ja det är jättesynd om de som har överviktsproblem och det är tragiskt att folk svälter sig men dra inte in mig i den skiten. för det jag gör påverkar inte dem. ja jag skriver offentligt på nätet om mina problem, kanske ska sluta med det? men för guds skull tro inte för en sekund att mina privata åsikter speglas när jag är ute på jobbet, då har du så fel så det finns inte annika L. men som sagt den dagen du gått upp så mycket på kort tid och inte kan ha ett jävla klädesplagg be my guest o hör av dej igen. o skulle du fortfarande trivas med dig själv då så gratulerar jag dig för då måste du vara one of a kind. annars tackar jag för att du tycker att mina vanliga bloggar brukar vara värda att läsa. ha det bra annika L o hoppas du ser problemet lite mer som jag nu! // Jossan

2006-12-05 @ 21:13:30
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Annika L

Hej igen!
Jag fortsätter gärna läsa din blogg, för jag tycker du skriver väldigt bra, för det mesta! Men om man kan kommentera, ska man väl få skriva det man känner även fast det inte är ngt positivt. Jag läste något (att en helt normalviktig tjej i mina ögon, säger sig väga för mycket), blev upprörd, och då ska man väl få kommentera det?, Det kan vara jobbigt att gå upp så mkt på kort tid, gick själv upp en del efter en separation för ett par år sedan, och vägde (efter viktuppgången) lite mer än "normalt". Och om du är en 38:a,och har storlek S-M i tröja kan man omöjligt väga för mycket, och då menar jag bara att det är löjligt att skriva så. Det ger fel signaler. Är helt säker på att du är lika fin nu som då! Inget illa menat med mitt inlägg, blev bara upprörd då en närstående (systerdotter) varit dödssjuk i anorexi.
Ha det bra, mvh / Annika

2006-12-05 @ 22:28:01
Postat av: Josefine

Hej igen Annika! Jag menade absolut inte att jag vägde för mycket på det sättet utan enbart för mycket för mig. kanske bäst att klargöra.. bra att du skrev det för nu kan jag skriva det nästa gång då jag vill klaga på detta.. för det är ett problem för mig. jag vet att jag ff är smal jämfört med andra men jämfört mot vad jag själv väger o hur jag ser ut i vanliga fall så är jag verkligen inte det nu.. jag har själv bekanta o närstående som både haft o har anorexia men jag kan inte heller där ta på mig skulden.. detta är en engångsgrej för mig o så ska det bli.. du ska se att jag snart är fit igen o då kommer jag inte skriva om sådana här banala problem.. har du själv någon blogg annika? blir ju nyfiken på vem du är.. //jossan

2006-12-05 @ 23:24:20
URL: http://www.josephines.blogg.se
Postat av: Annika

Hej Jossan!
Nej, jag har ingen blogg än så länge, men funderar på att skaffa en. Vet dock ej om jag har tid att blogga så ofta, så antaglien skulle den inte bli så välläst eftersom de flesta som läser bloggar nog vill att man ska skriva relativt ofta. Men som sagt, hade jag haft mer tid, hade jag mer än gärna bloggat :-)
Ha det bra!
/Annika

2006-12-07 @ 16:07:54
Postat av: the star

du e ju helt sne människa..

2006-12-08 @ 17:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0