Publicerat: 2005-12-29 Klockan: 09:02:42

vänskap?

mmm.. läste idag ett dagbokinlägg som en av hennes vänner hade skrivit.. en av dem som kallar sig hennes bästa vänner.. kändes som ett slag i magen nästan.. den här vännen har nämligen inte "vågat" höra av sig på säkert ett år, kanske lite mindre.. av sin egen rädsla.. eller rättare sagt det är de sista månaderna hon ej vågat höra av sig av rädsla.. månaderna innan hade de "bara" glidit ifrån varann.. men ändå kallar hon sig bästa vän med henne.. jag var tvungen att skriva svar på tal till henne.. kanske lät barskt.. såhär skrev jag;

hej.. läste ditt inlägg i dagboken.. ja din uppfattning o din bild av michan skulle troligtvis ändras om du träffade henne nu.. samtidigt tycker jag att du som vän borde ha varit med henne under den här resan.. hela tiden.. det är inte direkt läge att tänka på sig själv då.. o om du tänker på dej själv som du har gjort.. eftersom att du inte har "vågat" ringa etc så tycker jag inte att du har rätten att kalla dig o henne för bästa vänner.. det kanske låter hårt.. men det här är hårt.. det är ingen dans på rosor o att våga finnas där.. det är att vara en vän.. förlåt om jag gör dig lessen..

jag vet inte om jag var för hård.. det är en jättegullig tjej det här men det hon skrev kändes in i hjärtat.. jag var bara tvungen att "ingripa".. så jag hoppas att hon vaknar o tar tag i det här.. för annars kommer hon att ångra sig sen.. det vet jag.. jag tackar iaf mina vänner.. för att ni vågar.. för att ni inte är rädda.. för att ni inte gör ämnet tabu.. det är vänskap.. här är några av er.. tack..

    erika, jecka, åsa o carro.. tack........... ni andra med såklart men det är ni som är föreviga på dessa bilder...

Kommentarer
Postat av: Jessica Davidsson

hejsan hoppsan loppan läser de du skrivit nu.
Vet inte dirket vad ja tycker svårt att säga men du ska ju göra som du känner. Kul att du har en blogg de är intressant att läsa. Tack för boken de är redan för bra puss

2005-12-29 @ 09:43:32
URL: http://jezziee.blogg,se
Postat av: Caroline

bra Jossa´n! näven i bordet! älskar dig min vän! blev så glad för brevet idag. puss/C

2005-12-29 @ 16:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0